Followers

Sunday, May 15, 2011

pengalaman aku di kerusi skolah''smpena hari guru''

Salam..pejam celik,pejam celik dah nak smbut hari raya hari guru,sronok la ckgu2 pas nie bleh r dpt hdiah byk...huhu<jelez> tp x dinafikan.... tnpa guru sapa la kita skunk nie n mybe aku xkn blajar smpai thap skunk.
Siyes aku tringat cikgu2 aku dulu,especially cikgu tadika aku tp dia dah kembali ke rahmatullah sbb arwah mgidap ketumbuhan di otak..AL-FATIHAH.

klah aku nk kongsi ngn korang smua pgalaman aku from first time aku jejak kaki ke alam persekolahan smpai la nie..ok.. masa umor aku 5 taun till 6 taun aku blajar dkat Tadika Kemas Masjid Al-Arshad,kalo korang tnya mmbe2 tadika aku dlu,mmg aku la org yg slalu buat msalah..huhu.. nseb bek la arwah ckgu aku tu pnyabar wlaupon tgas org nya.. hampa nk taw sbb pa aku wat msalah?? bkn saja2 k? sbb aku x nk mak aku tgal aku.. kalo bleh aku nak mak aku still dok kat aku smpai balik.. hehe ada satu ari 2 mak aku tgal aku  time  aktiviti snaman,yg peliknya ari 2 jgak la... ckgu soh kami mniarap then pejam mata, x pnah dibuat org, aku rasa mak aku dah plan ngn cikgu nie..,aaahhhaaa... mmg line clear r utk mak aku blek... tggu g.. huhu pas mak aku pown dah caw bru la ckgu soh bgn n siap2 utk breakfast.. cian gak kat mmbe2 aku tu,krna plan mak aku smua kna ikot,hahaha.. so aku pown bgun then trus tgok mak aku kat luar,tp x da!! aku jgok2 kat tmpat laen,pown xda.. nahhh aku dah kena kncing.. pas 2 mula la gelagat buruk aku 2, nk taw apa aku buat?? aku pecut kluar dri tmpat tu smbil cikgu kejar aku blkang,dah jd mcm kejar mgejar dah time tu,n mmbe2 aku boleh jz ketawa kat aku  igat show kaa...hampehh btoi!!haha pas aku penat aku trus mniarap plak dkt atas meja buruk,then ckgu tu dok tarik2 badan aku,bila pikir2 balek kcian kat cikgu tu..hihihi, aku juz kata ''xnak...xnak..xnak... mak mana..mak mana..mak mana..'' mmg x blajar la mmbe2 aku ari 2.. public holiday..hahaha pas ak still bdegil(skunk x dah..)ckgu kol mak aku soh dtg.. n mak aku datang cubit pngung aku.. n aku pon nngis...haha pas bbpa mmgu aku pon dah tnjuk brani n aku sroh mak blek jerk...(gaya slumber) g pown arwah tokwan aku jd bilal dkt msjid 2,so arwah tokwan aku slalu usha2 aku jugak tkot2 nakal.hihi [TAMAT WAKTU TADIKA]


(zaman sekolah rendah)

aku blajar dkt sk dato wan mohd saman dri drjah 1 sampai dahjah 6 darjah 6.smpangjang spanjang tempoh aku blajar citu byk pengalaman manis n kelat pahit yg aku lalui...masa aku drjah 1 dulu aku penah kena tmpar ngn cikgu,nama dia cikgu rosminah,dia nie ajar bm,sbb apa ak kna tmpar?? sbb aku x buat homework...hahaha mmg ptot aku kena coz x buat keja,for ur information, cikgu 2 ska brduet(bkn money girl) kalo ada ari kantin ja dia ska menyanyi brduet ngn cikgu anuar,mmg scocok haha.k arh aku cita psal laen plak emm.. time aku drjah 5 dulu aku pnah maen duit kutu(kut)ngn cikgu rafidi,dia nie cikgu mate aku..rmai g mmbe aku maen bwah dia so dia la yg pgang duet, masa aku dpt duit tu,dunia nie dah jd mcm hak milik aku,hahaha yela budak2 kalo dpt duet sratus lbih mmg dah kira byk ong r..kan3? dpat ja duet tu aku suh mak aku simpan(budak  baek)..haha  okey nie aku nk cita time nk sambut hari guru plak,dulu aku da beli hdiah pen,tp pen tu xda kotak,so aku nak yg ada kotak at least ckgu xla psan hdiah apa yg ak kaci.. aku pon pikio pnya pikio,dpt satu idea, aku msokkan pen tu dlm kotak jam  tgan kak aku, pastu trus blot ngn kertas bunga2...x psal2 aku kna mrah ngn kak aku, haha padan muka aku..kreatif x ?? kenangan paling best msa skolah rndah aku msa nk pg lawatan,aku slalu join lwatan skolah,g kL,bkit merah,langkawi... kalo aku x join ja msti ckgu ajak aku sroh join jgk haha.. apapon ckgu2 aku smuanya terbaek.te..rima.. ka...sih cikgu [TAMAT ZAMAN SKOLAH RENDAH]



(zaman skolah menengah)

aku cntinue stdy at smk dato wan mohd saman,masa aku fom 1 aku dilantik jd ktua kelas, jd ktua kelas nie bknnya sng,byk tngungjawab aku nk kna pikol,bkn juz ckap,''bangun... selamat pagi cikgu..''kdg2 nyesal ja aku jd moniter nie,tp dah diberi kpercayaan, aku xkan mgalah.apa2 pon aku slalu jumpa ckgu nk mntak bmbingan ckgu,ckgu slalu nsihat aku utk lbeh yakin n brktrampilan(lekeh sgt ka aku) hihi tp nasihat ckgu 2 mybe ada hikmah dia... msa aku fom 2 aku dlantik jd pengawas skolah,aku dilantik atas sokongan minoriti mejoriti guru2 ,thanks cikgu,start pd fom 2 uniform aku pown laen drpd yg laen,berbaju biru bserta kod hitam.hihihi mulai taun 2 tgas aku cma nak cri salah org ja.. slah diri sndri x kowt... jgn mrah..huhu aku slalu join kem kepimpinan pengawas,mlalui kem 2 aku dpt byk mklumat tntg bdan pngawas nieh n rugi sgat laa kalo x join..kan3??(awek cun-cun):-) msa aku fom 5 plak aku diberi jawatan sbg ketua pengawas,huhhh mmg byk cbaran yg aku dah kena,ksabaran 2 yg pnting, sory ekk mmbe2 yg dah kena ngn aku,0-0 k??ahahaha aku kna pimpin 50 lbih owg pgawas,seb bek la dgq2 ckp smua noh.. pgawas SMKDWMS terbaek!![TAMAT ZAMAN SKOLAH MENENGAH]

itu jelah yg aku nk kongsi ngn korang smua,sory la kalo x mnarik or apa2 kaa..  aku crita nie juz pgalaman aku msa di skolah dulu..k arh dah ngntok nieh (4.55 am) bye... sempena hari guru nie meh kita layan lagu kat bwah nie,

No comments:

Post a Comment